Suuren rakennusfirman uusi, dynaaminen toimitusjohtaja piti strategiapalaveria yrityksensä työmaavastaaville. Hän oli valmistautunut tilaisuuteen erityisellä huolella, tiesihän hän viestinnän merkityksen strategiaprosessin onnistumisessa. Niinpä hän suurella paatoksella, pienintä yksityiskohtaa myöten, veti läpi liki 100-sivuisen PowerPoint-esityksensä, jota oli kuukausitolkulla hionut yhdessä yrityksen johtoryhmän ja maan nimekkäimpien strategiakonsulttien kanssa.
Lopetettuaan esityksensä hän oikeaoppisesti – varmistaakseen viestin perillemenon – kysyi paikallaolijoilta, onko näillä yrityksen uuden strategian suhteen mitään kysyttävää, lisättävää tai vaikkapa muutettavaa?
Eräs talon pitkäaikaisimmista rakennusmestareista nosti etupenkistä kätensä pystyyn ja pyysi puheenvuoroa, jonka toimitusjohtaja hänelle kernaasti myönsikin.
Vanha mestari nousi ylös, kääntyi puolittain saliin päin ja totesi: ”Mitään en ymmärtänyt – mutta näillä mennään!