Kun Kouvola ei enää kelpaa omillekaan

kirjoittanut: Heikki Nurminen pvm: tiistai, 18.8.2009

Paikan markkinointi on vaikeaa – vaikeampaa kuin esimerkiksi koreaan kääreeseen helposti pakattavan tilpehöörin. Paikan brändi perustuu vahvemmin mielikuviin ja tuntemuksiin kuin käsinkosketeltavan kappaletavaran tuotekuva. Mielikuvia ja tuntemuksia kun ei niin vain kääritä koristepaperiin. Yrittää tietysti voidaan, mutta “paskasta ei voi tehdä konvehtia”, kuten venäläinen sananlasku kuuluu.

Kauppalan valtalehti kertoi 18.8, että Kouvolan valtuutetuilla ei ole toistaiseksi ollut yhtään tilaisuutta, jossa he olisivat voineet rauhassa pohtia kaupungin kehittämistä. Ilmeisesti valtuuston kokouksissa kaikenmaailman höpöttäjät ovat häirinneet innovatiivista ilmapiiriä niin, että pitää lähteä Tallinnaan “risteilemään” rauhassa.

Paha isku kotipaikkamme markkinoinnille – kuinka kukaan meistä tavallisista pulliaisista voisi edes yrittää esiintyä uuden kaupunkimme lähettiläänä uskottavasti ja markkinoivasti, kun meidät omat luottamushenkilömmekin toimillaan kertovat, että onni löytyy Tallinnan laivalta.

Oman onneni olen löytänyt Kouvolasta.

Kommentoi

Edellinen kirjoitus:

Seuraava kirjoitus: